Årets første udendørs arbejdsdag

Kære læser💚

Så kom vi igang med de udendørs projekter. På med flyverdragten og ud at arbejde. Jeg har købt mig en fantastisk Dalset heldragt, som er dejlig varm og behagelig at bevæge sig i.

Dette års første udendørs projekt gælder vores overdækkede terrasse, som vi kommer til at bruge meget, når vi nu med sikkerhed får alle de dejlige forårs- og sommeraftener 🌞.

Dog synes vi, at loftet på terrassen er lidt tungt, så vi har valgt at tage loftsbrædderne ned og i stedet lave et kuvertloft, som går til kip.

Fredag morgen startede Mathias og Bjørn med at tage brædderne ned. Det giver terrassen en fantastisk rummelighed og når det hele bliver malet hvidt som væggene, er jeg sikker på, det bliver et rigtigt smukt og stemningsfyldt uderum.

Som jeg sagte til Lau (min mega tålmodige mand): "sikke alt det vi kan hænge op i bjælkerne - hængekøje, blomster, lanterner - you name it"



Herefter fik jeg børstet de enkelte brædder rene og stablet dem på bukke, så de kan blive malet på siderne, inden de sættes op igen. Når brædderne er sat op, bliver det hele malet på ny.


På græsplænen er der også sket lidt. Vi har fået sat pæle i, så man kan se, hvor væksthuset skal placeres. Hvis jorden er fri for frost, lægger vi gulv i næste uge. Selve huset bliver først sat op til marts, men det er kun fint, hvis stenene når at få lidt patina.


Dorte Kvist (Havedesigner og blogger) anbefalede os at placere drivhuset frit på græsplænen og samtidig tæt på terrasse og stuehus. Derved bliver det en integreret del af vores hverdag, som jeg er sikker på, vi kommer til at nyde dagligt. Det bliver en spændende process at plante i og omkring drivhuset. Jeg har ikke tidligere dyrket grøntsager og bær, så det bliver helt sikkert lærerigt 🌱🌱

Sidst på eftermiddagen gik jeg en tur i haven og fandt de første ultimative tegn på, at foråret nærmer sig. Erantis og vintergækker står i små klynger i haven og langs med åen🌼.

Lidt mærkeligt - men tidligere har jeg aldrig brudt mig om den gule farve - heller ikke på blomster - men det har heldigvis ændret sig og nu ser jeg gul, som en dejlig varm farve, der lyser op i vintermørket🌞

 


En skøn weekend nærmer sig sin afslutning - jeg glæder mig til en ny uge.

Ha' en rigtig hyggelig vinteraften 🍀🍀



Kommentarer