Strikkerier

Kære læser,

påsken nærmer sig og lige nu kan jeg mærke solens stråler gennem vinduet. Dejligt at krukkerne er plantet til på terrassen og jeg kan sidde og nyde synet inde fra stuen. De græske krukker er smukke, også når de ikke er plantet til. Måske jeg skulle få et par krukker ind i stuen også.....

Men vejret er strikkevejr :)

Jeg er stadig på det stadie, hvor at strikke klude er det bedste projekt for mig. Det passer i sværhedsgrad og jeg føler, at jeg får noget fra hånden. Glæder mig alligevel til mit strikkeniveau bliver højere. Der findes så mange fine strikkekits, opskrifter og garn i skønne farver, som bare kalder på at blive brugt.

For mig er strikning som meditation - så længe jeg holder mig til kludene :) Det er den samme bevægelse og repetitive rytme, jeg gør igen og igen. På mig virker det meditativt og afslappende.

Hvis du, som mig er på stadiet, hvor du er bedst til ret og vrang, så kom igang med disse nemme karklude - de er udelukkende strikket med ret og vrang. Du kan finde opskrift og garn på www.dengamlemoelle.dk Du bliver selv glad for dem og de er hyggelige at give og bestemt også at få som en værtindegave.






 Rigtig god påske - håber du kommer til at nyde både haven, skoven måske stranden og selvfølgelig en dejlig stund indenfor - måske med dit strikketøj.



Kommentarer